Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2007

Αναβλητικότητα Part 1

Μήνυμα #561

Γεια σας. Σπουδαζω σε τμημα κοινωνικων επιστημων, διαβαζω πολλα βιβλια ψυχολογιας (εχω διαβασει και αυτό του Young), πολλα αρθρα ψυχολογιας απτο διαδυκτιο ετσι ώστε να μπορεσω να κατανοησω καλυτερα τις ανθρωπινες συμπεριφορες αλαλ και τον κοσμο που υπαρχει γυρω μου. Όλα ωραια και καλα αλλα μονο στην θεωρια. Αδυνατω, όσο κι αν συμφωνω απολυτα με ότι διαβαζω, να τα εφαρμόσω στην πραξη. Ξερω πολύ καλα πιο είναι το σωστο για να προχωρησεις στη ζωη σου και να εξελιχθεις σ αυτό που θελεις, αλλα ισως μου λειπει η υπομονη κ η εγκρατεια για να τα πετυχω. Θετω ένα στόχο τον οργανωνω τελεια με χρονοδιαγραμμα αλλα ως εκει, ποτε δεν το τηρω.

Δεν ξερω πως λεγεται αυτή η αδυναμια μου αλλα εχει αποδειχθει ζημιογονος στη ζωη μου. Αυτό τον καιρο προσπαθω να διαβασω γιατι σε ένα μηνα θα δωσω εξετασεις για ένα πτυχιο αγγλικων. Από τη μια νιωθω ότι είναι πολύ λιγος ο χρονος για να προετοιμαστω ώστε να πετυχω, και την επομενη στιγμη αναπτερωνεται το ηθικο μου κ λεω ότι ειμαι πολύ ικανη και θα τα καταφερω. Πιστευω πολύ στον εαυτο μου αλλα μου λειπει ο αυτόελεγχος και η δεμευση στην προσπαθεια που χρειαζεται. Επιζω να μη σας μπερδεψα με τις σκεψεις μου. Θα εκτιμουσα πολύ την επαγγελματικη σας συμβουλη.

Η αδυναμία που έχετε να τηρήσετε το πρόγραμμα που θέτετε συνήθως περιγράφεται ως αναβλητικότητα. Η αναβλητικότητα αυτή μπορεί να εκδηλώνεται σε μεμονωμένους τομείς (π.χ. αναβλητικότητα σπουδών) ή να αποτελεί ένα γενικευμένο χαρακτηριστικό του ατόμου που διέπει κάθε του προσπάθεια. Η αναβλητικότητα ως φαινόμενο εμφανίζεται μέσω διάφορων μηχανισμών και δεν είναι εύκολο στο χώρο αυτό να τους αναλύσουμε όλους. Ενδεικτικά απλώς αναφέρουμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις συνδέεται με εξαιρετικά υψηλά προσδοκίες στις το άτομο γνωρίζει ότι είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθεί, Σε άλλες σχετίζεται με τα κίνητρα του ατόμου, όπου η δραστηριότητα στην οποία εμφανίζεται αναβλητικότητα έχει περισσότερο τον χαρακτήρα του "πρέπει" και λιγότερο τον χαρακτήρα του "θέλω".

Δε θα πρέπει να σας απογοητεύει το γεγονός ότι δεν καταφέρνετε να πραγματοποιήσετε αυτά που διαβάζετε στα σχετικά βιβλία. Παρότι για ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων τα συγγράμματα αυτοβοήθειας είναι αρκετά για ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν χωρίς επαγγελματική βοήθεια, ορισμένοι άνθρωποι δεν βοηθούνται ή σημειώνουν μικρή βελτίωση. Λύση στις περιπτώσεις αυτές δίνει η παραδοσιακού τύπου συνεργασία με έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: